A régi nagy marketingmesében a piackutatás amolyan szegénylegény. Gondolatvilága enyhén vagy teljesen kopottas; szürke eminenciás csuhát visel, mindig a nagy arc(ulat)ú marketing királylány árnyékában jár, anyja a mostohája, kocka a feje és „módszertani" nyelven beszél. Mindig másokat szolgál, teszi azt, amit a marketing szerint kell és közben gyönyörűséges „folyamati" elszigeteltségben él. Az új mesében a szegénylegény már inkább „szerénylegény", aki természetes és elengedhetetlen része a marketingfolyamatoknak, aki stratégiai irányokat gyárt, aki nemet mond a kicsinyes problémákra és aki mer nagyban gondolkodni. Itt már a piackutatás határozza meg azt, amire a marketingnek szüksége van és nem fordítva, ezért már nem tucatárut ad el, hanem tudást és intelligenciát. Ezt teszi ez a könyv is: tereli és tovább írja a mesét, hiányt pótol és tudást ad. Pótolja a szakma hiányosságait, mert lehetőleg egy olyan új mesét ír, ahol a piackutatás a méltó helyén van, mert remélhetőleg segít az új tehetségek felkutatásában, mert képességeket és kompetenciákat fejleszt. Bizalommal ajánlom a régi mesén felnövekedetteknek, a mindig tanulni vágyóknak, üzleti csőlátás ellen és marketing kiteljesedés mellett, régieknek és újaknak, zöldfülűeknek és tapasztaltaknak, diákoknak és az üzletben dolgozóknak, piackutatóknak és marketingeseknek, nekünk mindenkinek.