E könyv - a szerző szándéka szerint - a szecessziós üvegművészetet három nézőpontból tárgyalja. Az első a nemzetközi; illetve a magyar szecessziós üveg fontosabb problémáit tárgyaló tanulmány; az egyes tárgycsoportokkal, azok megkülönböztető jegyeivel foglalkozik, az irányadó alkotók munkásságát mutatja be, és áttekintést ad a főbb irányvonalakról. Célja a következő, főként a gyűjtők számára készült lexikális rész egyes pontjainak érthetőbbé tétele, segítség az egyes tárgytípusok, technikák közegbe illesztéséhez, az egyes formai és díszítőmotívumok összefüggéseinek megértéséhez. A második rész az egyes alkotók munkásságának, műhelyek, gyárak működésének lexikonszerű, életrajzi, történeti adatokra koncentráló áttekintése, mely az egyes üvegtípusok, technikák, jelzések tényszerű leírását, illetve az egyes gyárak, alkotók közötti kapcsolat ismertetését nyújtja. A magyar anyag tanulmány-, illetve lexikonszerű áttekintését a nemzetközitől elkülönítettem, amit a téma hazai szempontból való fontosságán túl, meglehetős ismeretlensége, publikálatlansága indokol. A könyv harmadik egysége az Iparművészeti Múzeum nemzetközi mércével mérve is jelentős kvalitású üveggyűjteményének ez alkalommal publikált darabjait ismertető tudományos tárgykatalógus. Az egyes tárgyleírások a szecessziós üveg történeti összefüggéseire mutatnak rá, a formai és díszítőmotívumok kölcsönhatásainak és az esetleges analógiáknak az ismertetésével. Ez a katalógus főként a szakmai közönségnek szól, a magyar tárgyak ismertetése - a publikálás tényén túl - a magyar anyagnak a nemzetközi vérkeringésbe juttatását célozza. A kötet tehát kísérlet egy téma három megközelítési módjára, remélve, hogy ezzel az olvasóközönség szélesebb rétegeinek érdeklődését is felkelti.